Piaţa Gării: Diferență între versiuni
De la Memorie şi cunoaştere locală
w>Ica Fără descriere a modificării |
Admin (discuție | contribuții) m (33 de versiuni importate) |
||
(Nu s-au afișat 102 versiuni intermediare efectuate de alți 4 utilizatori) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
__TOC__ | |||
== Toponimie == | |||
La capătul [[strada Horea|'''străzii Horea''']] se află '''piaţa Gării''', cunoscută în trecut şi ca '''Baross tér'''. | |||
[[Imagine: gara-cluj.jpg|thumb|left|150px|Gara]] | |||
Până în anii 1860, aici a fost capătul oraşului. | |||
Când în anul 1870 s-a terminat calea ferată, a crescut şi importanţa zonei. | |||
Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX. | Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gara|Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX. | ||
Gara a fost inaugurată cu sosirea primului tren de la Oradea, la 7 septembrie 1870, fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea. Momentul a fost imortalizat printr-o plăcuţă comemorativă, plasată lângă intrarea principală şi dezvelită la 1970. Anul 1902 înscris pe faţadă, se referă la anul construirii clădirii, iar 1959 cel al extinderii ei. | [[Imagine: 1870-inaugurare-gara.jpg|thumb|left|150px|Inaugurare Gară 1870]] | ||
Gara a fost inaugurată '''cu sosirea primului tren de la Oradea''', la '''7 septembrie 1870''', fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea. | |||
Momentul a fost imortalizat printr-o plăcuţă comemorativă, plasată lângă intrarea principală şi dezvelită la 1970. | |||
Anul '''1902''' înscris pe faţadă, se referă la '''anul construirii clădirii''', iar '''1959''' cel al '''extinderii''' ei. | |||
== Bibliografie == | == Bibliografie == | ||
#''Kalauz a régi és az új Kolozsvárhoz : Kolozsvári séták''/Gaal György .- Kolozsvár : Korunk, 1992, p.118. | #''Kalauz a régi és az új Kolozsvárhoz : Kolozsvári séták''/Gaal György .- Kolozsvár : Korunk, 1992, p.118. | ||
<br> | |||
[[Categorie:Cluj]] | |||
[[Categorie:Pieţe]] |
Versiunea curentă din 12 iulie 2024 11:23
Toponimie
La capătul străzii Horea se află piaţa Gării, cunoscută în trecut şi ca Baross tér.

Până în anii 1860, aici a fost capătul oraşului.
Când în anul 1870 s-a terminat calea ferată, a crescut şi importanţa zonei.
Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gara|Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX.

Gara a fost inaugurată cu sosirea primului tren de la Oradea, la 7 septembrie 1870, fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea.
Momentul a fost imortalizat printr-o plăcuţă comemorativă, plasată lângă intrarea principală şi dezvelită la 1970. Anul 1902 înscris pe faţadă, se referă la anul construirii clădirii, iar 1959 cel al extinderii ei.
Bibliografie
- Kalauz a régi és az új Kolozsvárhoz : Kolozsvári séták/Gaal György .- Kolozsvár : Korunk, 1992, p.118.