Piaţa Gării: Diferență între versiuni
w>Ica  | 
				w>Ica   | 
				||
| Linia 3: | Linia 3: | ||
Până în anii 1860, aici a fost capătul oraşului.    | Până în anii 1860, aici a fost capătul oraşului.    | ||
<gallery>  | |||
imagine: gara-cluj.jpg|Gara  | |||
imagine: 1870-inaugurare-gara.jpg|Inaugurare Gara 1870  | |||
</gallery>  | |||
Când în anul 1870 s-a terminat calea ferată, a crescut şi importanţa zonei.    | Când în anul 1870 s-a terminat calea ferată, a crescut şi importanţa zonei.    | ||
Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX.    | Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX.    | ||
Gara a fost inaugurată cu sosirea primului tren de la Oradea, la 7 septembrie 1870, fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea.    | Gara a fost inaugurată cu sosirea primului tren de la Oradea, la 7 septembrie 1870, fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea.    | ||
Versiunea de la data 6 octombrie 2008 08:40
Toponimie
La capătul străzii Horea se află piaţa Gării, cunoscută în trecut şi ca Baross tér. Până în anii 1860, aici a fost capătul oraşului.
- 
			
			
Gara
 - 
			
			
Inaugurare Gara 1870
 
Când în anul 1870 s-a terminat calea ferată, a crescut şi importanţa zonei.
Piaţa este dominată de clădirea impunătoare a Gării, construită în stilul specific sfârşitului de secol al XIX-lea şi începutului de secol XX.
Gara a fost inaugurată cu sosirea primului tren de la Oradea, la 7 septembrie 1870, fapt care marca deschiderea transportului feroviar între Cluj şi Oradea.
Momentul a fost imortalizat printr-o plăcuţă comemorativă, plasată lângă intrarea principală şi dezvelită la 1970. Anul 1902 înscris pe faţadă, se referă la anul construirii clădirii, iar 1959 cel al extinderii ei.
Bibliografie
- Kalauz a régi és az új Kolozsvárhoz : Kolozsvári séták/Gaal György .- Kolozsvár : Korunk, 1992, p.118.