IREX a lansat, în data de 1 noiembrie 2012, tuturor bibliotecilor judeţene interesate, invitaţia de înscriere în Runda a5a a programului Biblionet a bibliotecilor publice din judeţ.
Pentru a deveni parte a programului Biblionet, o biblioteca publică trebuie:
• Să aibă conexiune de bandă largă la Internet în bibliotecă sau Consiliul local să fie dispus să realizeze această conexiune şi totodată să plătească pentru abonamentul aferent;
• Să aibă spaţiu necesar (aproximativ 2,5 mp per birou) găzduirii echipamentelor, dar şi adecvat desfăşurării unei activităţi cu publicul: mobilier corespunzător, sisteme de încălzire şi electric funcţionale şi să se asigure securitatea spaţiului (pază/supraveghere video/uşi metalice/alarmă – după caz);
• Prin Consiliul Local să încheie o poliţă de asigurare pentru echipamente, să achite costurile aferente utilităţilor pentru spaţiul din bibliotecă în care se va desfăşura acest tip de serviciu, să permită şi să acopere costurile legate de transportul şi cazarea bibliotecarilor la cursurile de dezvoltare profesională organizate în cadrul programului Biblionet;
• Să asigure accesul publicului la bibliotecă timp de minimum 8 ore/zi lucrătoare.
Mai multe informaţii pe www.biblionet.ro