Campania se desfăşoară sub auspiciile Comisiei Europene în perioada ianuarie-mai 2012 şi se bucură de implicarea a numeroşi parteneri, între care MCSI, Microsoft,IBM, Intel, HP, EOS, Junior Achievement,ECOTIC, Biblionet sau Ateliere fără frontiere.
Coordonatorul național al campaniei este APDETIC.
Susţinătoare pentru al 2-lea an consecutiv a campaniei europene e-Skills, Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România – ANBPR pledează pentru democratizarea informaţiei cu suportul tehnologiei şi pentru dezvoltarea abilităţilor IT&C în rândul utilizatorilor de toate vârstele.
Agenda campaniei e-Skills Week 2012 va cuprinde o serie de activităţi şi evenimente cu participare largă, conferinţe şi seminarii, concursuri online, vizite documentare etc., cu scopul de a responsabiliza membrii comunităţii cu privire la importanţa IT&C în toate palierele vieţii moderne.
Programul propus de ANBPR include următoarele activităţi:
Ziua Bibliotecilor Online (Internetic Libraries Day)
Data:15 martie 2012
- Realizarea şi aplicarea unui chestionar online privind gradul de utilizare a Internetului în Bibliotecile publice din România
- Campanie de strângere de like-uri pentru o cauză Facebook cu titlul Internet - Worlds Within Words privind necesitatea extinderii accesului la Internet în bibliotecile publice. Cauza va fi lansată pe grupul de Facebook al ANBPR în data de 15 martie, cu perioadă de accesări de 1 lună (15 martie - 15 aprilie). Odată cu exprimarea adeziunii la cauză, utilizatorii vor deveni membri ai unei reţele de internauţi voluntari având că scop principal creşterea comunităţii online a utilizatorilor de Internet în bibliotecile publice.
- Dezbatere online pe forumurile/blog-urile bibliotecilor participante având ca topic Internet saves your time. Yes or Not. Acţiunea se va desfăşura în data de 15 martie a.c. Concluziile dezbaterilor vor fi făcute publice pe site-ul ANBPR şi ale bibliotecilor participante.
- Campanie online pentru atragerea unui număr cât mai mare de utilizatori de internet în bibliotecile publice: postarea pe website-urile bibliotecilor participante a unor quiz-uri pe teme de interes pentru grupurile ţintă. Realizarea şi postarea quiz-urilor se va face de către bibliotecarii implicaţi în campanie, urmând că impactul acţiunii să fie prezentat pe site-ul ANBPR şi ale bibliotecilor participante.
- Dezbatere între tineri elevi, prin intermediul Skype cu tema Bibliotecile publice şi tehnologia, pe parcursul unei zile întregi (15 martie a.c.). Tinerilor implicaţi li se vor atribui roluri din societate (profesori, guvernanţi, reprezentanţi ai societăţii civile etc.) şi aceştia vor încerca să găsească soluţii de viitor pentru biblioteci. Se vor stabili echipe a câte 4 biblioteci. Dezbaterile vor fi pregătite şi moderate de bibliotecile participante, iar concluziile vor fi postate pe website-ul ANBPR.
- Concurs între bibliotecile participante Bibliotec@DA. Primele 3 biblioteci care reuşesc să atragă cei mai mulţi utilizatori de Internet pe parcursul unei zile întregi (15 martie a.c.) prin activităţi inedite şi inovatoare vor fi implicate în proiecte ulterioare similare, dezvoltate de ANBPR, în sistem de parteneriat.