Introducere

Scopul liniilor directoare

e-Europa

Excluderea sociala

Alfabetizare digitala

Educatie permanenta

e-Instruire

 

Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina 5 | Pagina 6

ALFABETIZARE DIGITALA

Pentru a profita de e-instruire si de noile oportunitati de locuri de munca in societatea bazata pe cunoastere, alfabetizarea digitala este vitala. Utilizarea Internetului creste in randul tuturor categoriilor socio-economice, dar discriminarea accesului - intre barbati si femei, angajati si someri, bogati si saraci, tineri si batrani, cei cu studii superioare si fara, este tot mai mare. Persoanele care nu au acces la Internet pierd oportunitati.

Bibliotecile publice sunt extrem de bine plasate pentru a infrunta provocarile diviziunii digitale prin imbunatatirea livrarilor de servicii, infruntarea dezavantajului educational si ajutorul acordat abordarii schimbarilor demografice.

Diviziunile digitale mai mari in tarile din Europa Centrala si de Est trebuie luate in considerare. e-Includerea reprezinta o dimensiune esentiala a Planului de Actiune e-Europa, harta Societatii Informationale lansata de tarile candidate in iunie 2001.

Somerii au nevoie de informatii despre noi posibilitati de locuri de munca, tineretul doreste locuri de intalnire stimulative, iar copii programe de imbogatire a cunostintelor care sa vina in completarea celor invatate in scoala; in acelasi timp batranii au nevoie de un loc unde sa poata citi ziarele pe care nu si le mai pot cumpara, iar persoanele cu handicap de o institutie capabila sa-i trateze cu demnitate si sa dovedeasca grija fata de handicapurile lor. Bibliotecile publice sunt extrem de potrivite pentru a satisface aceste nevoi: pot si ar trebui sa devina sufletul comunitatii. (NLP).

Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina 5 | Pagina 6


Vizualizare optima cu IE 4.0 sau mai nou.