Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina
5 | Pagina 6
ALFABETIZARE DIGITALA
Pentru a profita de e-instruire
si de noile oportunitati de locuri de munca in societatea
bazata pe cunoastere, alfabetizarea digitala este vitala.
Utilizarea Internetului creste in randul tuturor categoriilor
socio-economice, dar discriminarea accesului - intre barbati
si femei, angajati si someri, bogati si saraci, tineri si
batrani, cei cu studii superioare si fara, este tot mai mare.
Persoanele care nu au acces la Internet pierd oportunitati.
Bibliotecile publice
sunt extrem de bine plasate pentru a infrunta provocarile
diviziunii digitale prin imbunatatirea livrarilor de servicii,
infruntarea dezavantajului educational si ajutorul acordat
abordarii schimbarilor demografice.
Diviziunile digitale
mai mari in tarile din Europa Centrala si de Est trebuie luate
in considerare. e-Includerea reprezinta o dimensiune esentiala
a Planului de Actiune e-Europa, harta Societatii Informationale
lansata de tarile candidate in iunie 2001.
Somerii au nevoie de
informatii despre noi posibilitati de locuri de munca, tineretul
doreste locuri de intalnire stimulative, iar copii programe
de imbogatire a cunostintelor care sa vina in completarea
celor invatate in scoala; in acelasi timp batranii au nevoie
de un loc unde sa poata citi ziarele pe care nu si le mai
pot cumpara, iar persoanele cu handicap de o institutie capabila
sa-i trateze cu demnitate si sa dovedeasca grija fata de handicapurile
lor. Bibliotecile publice sunt extrem de potrivite pentru
a satisface aceste nevoi: pot si ar trebui sa devina sufletul
comunitatii. (NLP).
Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina
5 | Pagina 6
|