Introducere

Scopul liniilor directoare

e-Europa

Excluderea sociala

Alfabetizare digitala

Educatie permanenta

e-Instruire

 

Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina 5 | Pagina 6

e-INSTRUIRE

e-Instruirea poate realiza un impact major pentru includerea sociala si formeaza o parte vitala a intregului concept de educatie permanenta. Potential, ea asigura accesul la oportunitati de educatie si instruire pentru toti, in particular pentru cei cu probleme de acces din motive sociale, economice, geografice sau din alte motive.

In dezvoltarea de noi structuri in sistemul lor educational, tarile UE vor fi nevoite sa-si redefineasca educatia in context national si european, trecand din punct de vedere organizatoric, de exemplu, de la forme orientate pe oferta la forme orientate pe cerere, de la forme orientate pe institutional la forme orientate pe procese.

Rolul bibliotecilor publice in educatia permanenta a fost subliniat de Comunicatul de la Leuven inca din 1998. Bibliotecile publice reprezinta un centru cheie pentru educatia neformala si una din cele mai frecventate institutii pentru instruirea dezinstitutionalizata, oferind ca punct de livrare integrat continut, instruire si sprijin fiecarui cetatean. Bibliotecile publice incurajeaza dezvoltarea personala in context social si sunt benefice pentru calitatea vietii. Rolul important acordat bibliotecilor publice este in concordanta cu mesajele cheie din Memorandumul asupra Educatiei Permanente.

Tranzitia de succes la o economie bazata pe cunoastere trebuie acompaniata de o apropiere de educatia permanenta. Agenda educatiei permanente este insotita implicit si de definirea locurilor in care are loc instruirea continua. Din acest motiv bibliotecile au un rol cheie de jucat in sprijinirea educatiei in sensul ei cel mai larg, atat ca activitate formala intr-o institutie, cat si neformala, in cadrul unei comunitati. Notiunea de educatie permanenta implica capacitatea de a cauta informatii si de a acumula cunostinte activ si independent. Clasa de scoala si manualele traditionale trebuie deci suplimentate de arhive , biblioteci si muzee, institutii care ofera atat o gama larga de media cat si indrumare profesionala in tehnicile de cautare a informatiei.

Pagina principala
Introducere| Pagina 1 | Pagina 2 | Pagina 3 | Pagina 4 | Pagina 5 | Pagina 6


Vizualizare optima cu IE 4.0 sau mai nou.